fredag 23 oktober 2015

Blomsterkärlek och stjärnor.


Ja vad skriver man efter en dag som igår...
Efter det som hände i Trollhättan...
På en skola...
bland barn...

Jag kände mig oerhört sorgsen hela dagen...

Vart är vi på väg i vårt land...

Det är verkligen skrämmande...

Så hemskt att det inte finns ord...



Jag bjuder i alla fall på lite blomsterkärlek från mig och min lilla värld av blommor.

Lysande varma röda ilex som alltid kommer när det närmar sig november och adventstiden...
Vide och grå poppel.
Balsam för själen...

I blommorna ligger en sådan där liten ljuvlig ljusslinga tråd som är så fin att pynta blommor och grupper (liten batteridosa!) med och som verkligen blir en eyecatcther och ett wow vad läckert att lysa upp blommorna med!

 '
Lite advents/julnytt som jag fotade häromdagen och lagt in i nätbutiken nu på morgonen.

Silverglittriga stjärnor från House Doctor i två modeller.
Perfekta att hänga i granen, i fönstret, ställa på ljusbricka, runt ett batteriljus, fästa på ett fint omsorgsfullt inslaget paket mm...

Det är det lilla som gör det...






Och med det säger jag fred och kärlek till denna fredag,

Kram Mariette

2 kommentarer:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Vilket fint inlägg. Kram och trevlig helg.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ja vad ska man skriva... eller säga efter det som hänt... Jag blir alldeles tom.
Du visar i alla fall helt underbara bilder som alltid som sprider värme o lycka.
Stor kram
Jessica