torsdag 17 september 2015

Vart tar dagarna vägen...



Det börjar bli hög tid för de härliga höstplanteringarna...

I snygga avlånga krukan med handtag och rå oxiderad mässingskant, (som även finns i nätbutiken nu), så har jag satt vit calluna, pernyttia med de vita vackra bären, alunrot och en silvertrasselmix med muhlenbeckia.
Att blanda bladverk, färger och strukturer är det man ska tänka på om man vill att det ska "hända" något i krukan.


Äpplen liksom små pumpor eller kottar kan vara fint att pynta med också...


 Alltså helt ärligt...Jag fattar knappt att det är torsdag idag... Vart tar dagarna vägen...

Min plan för dagen är att göra sorgbinderi, sen ska jag ta tag i att slipa någon/några nya möbler för jag måste fylla på...Dörrkransar ska bindas och ja...
Sen ska man nog inte ha fler planer om man ska hinna det man föresatt sig.
Jag kan känna mig sååå stressad emellanåt men är lyckligt lottad att jag har ett jobb jag älskar och mitt jobb är mitt intresse så gränsen mellan att jobba och inte...den finns ofta inte...
För eller nackdel...Både och skulle jag nog vilja säga.
Men allra mest den största av fördelar!
Och jag skulle aldrig vilja byta!
För detta jobbet är jag och min plats i livet.


En ny sjal i nätbutiken...

Malva.
Diskret fin grå som lätt smälter in till klädseln.
Vecklar man ut den ser man att det är en sedel...

One dollar.



Bästa torsdagen till er!

Andas september!

Kram

Inga kommentarer: