söndag 13 september 2015

Söndag i september.


Hej Hej!

Idag är det grå himmel och ruggiga vindar och ett väder som gör att man trivs bäst inne.

Olivia och jag har varit och höstshoppat.
Uppdaterat garderoberna inför hösten, som med vinterjackor (puh...tack och lov att vi fick köpt det för det är alltid värre att hitta det där allra nödvändigaste)...

På H&M fanns just nu huuuur mycket snyggt som helst!
Ibland hittar jag ingenting där och vid rätt tidpunkt massor!
Som idag då.

Överlag så var det i varje butik mycket ponchos nu...
Överallt ponchos.
Och capes.
Och så ska det vara fransar... 

Älskar höstmodet! Älskar det bruna, det gröna, det grå, det vinröda, det senapsgula...
Kläder är kul!


Detta paraplyet är nyhet i nätbutiken idag.
Pagoda format vackert och i svart och med silverprickar...

Det blåste en del som ni ser...


För er som undrar, för det brukar vara någon, så är kappan ett av dagens fina inköp.
Hittad på H&M.
Feels like the 70`s again!

Jag köpte även såna där byxor...hmm..ni vet med flared byxben och hög midja(70 talet är tillbaka!).
Och det känns helt rätt.
Jag gillar det (fast det trodde jag inte för några månader sedan...)



När vi flyttade in i vårt hus för många år sedan så köpte jag hos en antikhandlare ett par ljusstakar som jag alltid har framme...
Tidlösa, klassiska. Vackra.

Nu finns de i denna nya variant från Olsson & Jensen som jag blev helt förälskad i när jag såg på Formex i augusti.

Superläckra och väldigt fint med svarta ljus till som en höstig detalj...


 Dagar som denna börjar det kännas att sommarens blommor som ska sparas snart måste tas om hand...



Ikväll blir det söndagsmys i form av färsk pasta och räksås.

Kan sitta fint en ruggig söndag när allt man vill är att kura under en filt,jag känner mig fortfarande inte helt hundra i kroppen faktiskt...segt att bli frisk och återställd...
Så jag får försöka ta det lite lugnt.

Söndagshälsningar 
och kram!

Inga kommentarer: