tisdag 1 september 2015

Septemberlycka!


Hej September!

Jag välkomnar dig med långkofta i höstfärg och paraply idag!
Känns både ok och mysigt.

Vilket intåg den gjorde inatt... September...

Med dunder, blixtar och brak så hela sovrummet lystes upp gång på gång på gång...

Som tur var så vaknade jag (kan faktiskt sova som en stock igenom oväder också) och for upp mitt i natten och började dra ut sladdar och routrar och telefoner, både uppe och nere...
Helt yr och förvirrad blir man av alla sladdar och grejer man har ju...

Vi bor lite på en höjd och bredvid en kraftstation och har ofta oturen att det slår ner här...

Så tack och lov att jag vaknade säger jag bara...


Det är mycket höst i luften idag.
Och bägge barnen här i huset har blivit jätteförkylda och ont i halsen så nu är skolbacillerna runt och florerar.


 Jag är sååååå glad att vi fått fatt i ny leverantör på snygga speciella paraplyer.
Lisbeth Dahl har varit vår leverantör på det men de försvann tydligen från marknaden fast att de stod och sålde på Formex i våras... Snopet.

Alltås detta blå paraply med silverprickar...

Det är så vacker blå färg så bilderna gör det inte rättvisa...



Och så finns denna modellen i en sober grå med vitt diskret mönster, volangkant runtomkring, grått snyggt handtag och liten rosett precis ovanför på skaftet.

Superfint det också.






Hoppas ni har en bra tisdag!

Kram M

Paraplyerna hittas i nätbutiken.

2 kommentarer:

Maria Peterson sa...

Jättefina paraplyer, men varifrån kommer koftan? Vill ha!
Hälsning Mia...

Tulipa sa...

Hej Mia!

Tack.
Koftan har jag köpt tidigare i år, på Lindex så den går nog inte att få tag på längre.
Såg att på senaste numret av Lantliv, september numret, så är där en väldigt lik brun kofta på omslaget. Den är från Malene Birger.

Hälsningar Mariette