torsdag 3 september 2015

September inspirerar


September är liksom skörden av sommaren eller hur...

Nu är tiden att njuta av allt det vackra sista som finns
och det är som om det är nästan överallt...

I träden...
...på marken...

Jag försöker få ihop till några kransar mellan varven...
Men som jag skrivit innan, en krans tar lite tid att göra plus att materialet oftast ska plockas också så den som kommer till butiken och förväntar sig att kunna välja och vraka bland höstkransar lär bli besviken...Jag är glad om jag hinner ha någon (eller om man har tur några!) färdig.


Kransar är ju som bekant lika fint att hänga upp som att lägga på en bricka...
Här med de fantastiska marmor ljusen från Enjoy Candles som är sprillans nya.

Marmor är bland det vackraste som finns tycker jag...


Några nya smycken har hamnat i nätbutiken idag.


Hur fina är inte dessa drömfångar örhängena...

Eller hänget i form av drömfångare...


Sötaste lilla ramen. Perfekt i storlek till ett vanligt fotografi.



Något annat som för mig skvallrar om att höstinspirationen är på topp är att jag skaffar mig lite projekt hemma...
Att jag står och målar på kvällarna,
-och tiden den är ju som för alla en bristvara, men ibland måste man bara fånga och följa den där inspirationen, helt enkelt för att den inte går att stoppa...
.., och för att den gör mig lycklig...


God torsdag!

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Alltid lika inspirerande hos dig :)
Jag har sååååå svårt att få ihop tiden just nu...
Skulle vilja ha mer tid att fixa hemma, men hinner iiiingentig och det känns lite sorgligt.
Men snart är det kanske lite lugnare..
Ha en fin helg!
Kram Anna

Marja sa...

Your wreaths are always the most beautiful I´ve seen!