måndag 7 september 2015

Måndag i september.


Hösten är här.
Ingen tvekan om det!

Idag morse var det så vackert med dimma, dis och sol men nog var det kallt också...

Nu börjar man fundera på vinterjackor och allt det där...
Några sommarklänningar hänger kvar i garderoben men nu ska de sista packas ner för det blir inget mer med dem i år. 

Igår eftermiddag fixade jag i trädgården. Planterade nyinköpt, satte lökar, flyttade rosor och annat.
Riktigt sköna dagar kan trädgården bjuda på ännu (även fast vädret inte var så tip top igår men det var skönt ändå!)


Fast idag så är det rätt så skruttigt här...
Dunderförkylningen har slagit till. Så ganska orkes och inspirationslös just nu.
Bäst att försöka ta det lugnt och låta kroppen kurera sig...



Jag är ett fan av korgar och dessa "glesa" från Tine K Home är så snygga att lägga lite säckväv i och sedan blommor. Nu lämpligtvis ljung kanske...
I ljungen har jag några äpplen och ljusslingan som är så poppis.


Dessa vackra saxar finns som nyhet i nätbutiken...

En fröjd att ha framme likväl som att använda!


Ett nytt väldigt fint gammalt skåp har fått flytta in i butiken idag.

När det är stängt ser det ut som en byrå, men i själva verket är det en hel dörr med hyllplan innanför och överst en låda och sedan dolt på toppen en lönnlåda!



Hoppas ni sluppit höstbaciller i form av förkylningar och annat.

Kram M

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hua, inte kul att vara förkyld!
Krya på dig!!
Kram Anna

Jenny sa...

Jag fick lite ångest när jag började lista allt jag ville göra i trädgården och inne nu, men bestämde mig för att jag tar något litet projekt varje dag så kanske det löser sig. Eller så blir det som det blir. Krya på dig!