söndag 6 september 2015

Make-over i sovrummet.


Söndag morgon...
Försiktig sol och regntunga blommor utanför fönstret...

Morgon kaffe i stora kaffekopparna, tidningar och att inte behöva hoppa ur sängen så där tidigt...det är grejer det...haha...Jag älskar att få sova ut...
Sovmorgnar det är min grej det.

Och nu har vi ju fått det så himla mysigt i sovrummet alltså!

När jag hängde upp den nya baldakinen innan i veckan,som btw är grymt fin, (rekommenderas och så lätt att hänga upp!), så kände jag att det röda i sovrummet...nja det ville jag inte ha längre.
Jag hade en del olika röda prydnadskuddar från Lexington, Mimou och så det röda skåpet.
Det var lagom mycket mot det vita men nu var jag trött på rött.

Bort med det och bara mjuka rofyllda färger!


Sagt och gjort det röda lilla skåpet skulle målas.
Velade mellan vitt, svart och grått.

Och grått blev det och detta var veckans kvällsprojekt för mig.

Krävde ca 6 (!) strykningar innan det var klart och helt täckt!.
Röd färg är inte att leka med))!


På skåpet har jag en ny ljusslinga från House Doctor som är en av deras höstnyheter i ljusväg.

Kan användas både inne och ute och har ett mjukt fint sken.

Jag älskar ljuskedjor i olika former.

En annan variant hänger i baldakinens ena långsida...


Här får jag plats med en hel del klädförvaring och annat smått och gott..



Dags att fixa sig för att åka till kyrkan!
Nu är det tid för konfirmations inskrivning.
Sen blir det nog en utflykt för min del.

Skön söndag!

Ljusslinga House Doctor, necessär, korg (tillfälligt slutsåld!) och vit vas Tine K Home, baldakin allt min nätbutik.

Inga kommentarer: