måndag 21 september 2015

Lite planterat och bästa hjälpredan.


Ja men då så. 
Nya veckan var igång och med en fantastisk solig septembersöndag i minnet så kan man ju inte klaga...
Helgens väder har verkligen varit helt magiskt.
Som en bit av septembersommar.

Lycka för själen.

Jag var mest ute i trädgården igår.
Kände det är bäst att passa på...
Allt man måste göra inne springer ju liksom inte iväg (tyvärr...)

Slängde de flesta av sommarens blommor gjorde jag och gjorde lite enkelt höstfint vid ena ingången.


Tine K krukorna hittar ni i nätbutiken, liksom butiken.
Stenbuddhan är från PB Home och finns endast i butiken (ej nätet).

Som vanligt när jag planterar hemma så gillar jag att sticka in lite höstfint från trädgården bland det planterade...


Och sen kom så klart han...
Min ständige sekreterare...

Och inspekterade...och skulle godkänna...


Jaha, vad har hon nu hittat på här då..?


Och här...

Här har hon hängt grejer också...


Svårt att komma till på vissa ställen, så det är tur man är smidig som en katt!


Här hänger det inte riktigt rätt alltså...
Vilken tur att hon har mig som hjälper henne!
Vad skulle hon gjort annars?
Inget hade blivit rätt och redigt helt enkelt...


Fin måndag där ute!

Kram M

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Så fina planteringar!
Här har det inte blivit så mycket av den varan... Men eftersom maken ränner ut o in med brädor och det ser ut som ett allmänt byggkaos vid vår entré får jag lägga mer krut på det till våren istället;-)
Det ska iaf bli riiiiktigt skönt med en stor o välkomnande hall:)
Ha en fin måndag!
Kram Anna

Min plats i solen sa...

Haha, jag känner igen det där. Vi har några sådana sekreterare här också vilket brukar ställa till det när jag ska fotografera utomhus för de är dessutom linslusar av allra bästa sort. ;)
Så fint du har fixat och visst känns det helt ok att ge sig hän åt höstmys nu. :)

Kram på dig♥