tisdag 22 september 2015

Höst ute, höst inne.


Alltså vi har verkligen så mycket fint i butiken nu!
Och jag älskar att det andas höst.

Det är någon slags frid över det hela när naturen förbereder sig för att gå i vila.
Så kände jag när jag fixade i trädgården i söndes och så känns det oavsett om det är sol eller regn ute...
När det regnar får allt liksom som djupare färger och glöd...


Hur simpelt fint är det tex inte att sätta gräs och en liten roskvist i dessa nya fina "dipdye" vaser som kom idag från House Doctor.
Söta att bla blanda med ljuslyktor och ljusstakar och med en fin kopparfärg nertill (dipdye, dvs doppad i färg, trendigt det där...)


En annan nyhet är denna ljusstaken från PB Home.
Hittas även den i nätbutiken nu.


En annorlunda modell där man lätt kan variera sin ljusstake efter säsong genom att bla klä ringarna med murgröna, med lärk, med band, lägga blommor, stenar, löv, kottar eller liknande i ljusringarna...
Anpassa den efter säsongen helt enkelt.



 Trefärgad ljung med kottekrans i vacker vintage skål.
En av alla nyheter jag bar ut till antiken igår, där jag för övrigt försöker vara och pyssla också!


Så här såg det ut igår förmiddag...Möbler på väg in...


Och innanför dörren till butiken just nu...
Vi fick hem så snygga buskiga myrcine i läckra patinerade lerkrukor igår...
Kärlek vid första ögonkastet på sånt))!


Här syns även nya runda ljusstaken med glascylindrar till värmeljusen och snygga nya lyktorna från PB Home.


DIY lampan säljer vi i butiken, ej nätbutiken...


Såg ni på Kockarnas kamp igår?
Jag satt givetvis bänkad!
Roliga deltagare att följa och favoriten Leila är ju också med...

Dags att jobba vidare.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: