onsdag 30 september 2015

Höst i luften, höst i livet...


God morgon siste september.

Vi har verkligen fått hem sååå mycket fint till butiken nu...
Den är så fylld av höstvackert. 
Och när det kommer folk från "stan", ja detta är ju faktiskt landet här i lilla Knäred!, och berömmer butiken och säger att det finns inga sådana personliga butiker där längre ja då känns det som att bättre beröm kan man inte få.
Det tar jag till hjärtat.


Och på tal om hjärtan...
Detta vackra champagnefärgade kom till butiken häromdagen.

Så fint att hänga i ett fönster, eller på väggen, eller som jag gjorde här...på en spegel...


Krukor med den rätta antika looken!
Vintage style med mjuka bubbliga former och fina detaljer.
Passar favoriter som här på bilderna corokia och kamelhårskalanchoe...


Alltså det där med doftpinnar...
Jag hade inte riktigt förstått vitsen med det...lite sen kanske,..?!
Tills jag köpte mig en flaska på semestern i somras och blev såld.
Det är både snyggt och så kommer det en mycket väl avvägd doft i lagom dos under ca fem-sju veckor...


Därför köpte även jag in det när vi var på Formex mässan i höst.
Så nu finns denna doften i nätbutiken ännu så länge...
Lotus Jasmine.
I butiken finns ytterligare en doft....Pure Silk..




Saker jag inte kan vara utan just nu när det är höst i luften och i livet...


Orange färgglödande lyckliga detaljer..som i en väska och ett nagellack tex...
Varma gosiga koftor och tröjor att svepa om sig...
En god bok till kvällens sista timme,
-Helene Tursten, Den som vakar i mörkret, kan jag rekommendera om man gillar spänning...
Min telefon, 
så klart,
 och lite lyx som goda dofter och ljus...
Det ger vardagslyx och hemmet det lilla extra mysiga.


Strålande onsdag på er!
Vi ses i oktober!

Kram M

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Mmm, doftpinnar luktar ju så så gott..:)
Ja, du har mycket fina saker :)
Ha en fin onsdag, månadens sista dag!
Kram Anna