söndag 27 september 2015

Från mitt fönster, en slinga och en dagens.


Sista söndagen i september och jag vaknade till den vackraste dimman och solen som sken i dimman över vattnet...

Vår utsikt här är magisk.

Igår kväll när barnen och jag ätit kvällsmat, satte jag mig för att jobba lite, en lördag tänker ni nog då kanske...har hon inget annat för sig?! Men ja, vi har tillbringat helgen själva och jag hade, som vanligt, mera jobb och tyckte det var lika bra att göra lite av det innan vi skulle ta fram godis och mysa framför TV;n och allt det där...
Men då, för att komma till saken...
När jag tittade upp och ut från mitt skrivbord så såg jag den...älgen som simmade över dammen...Det var så vackert...
Så där strax innan skymningen...
Huvudet som jobbade fram (fattade knappt först vad det var...haha..) innan jag förstod det häftiga och sen när den klev upp på andra sidan och knallade iväg i skogen...
Jag tror inte man kan ha så mycket skönare utsikt än vad vi har...
Den är jag väldigt tacksam för...
Morgon, middag, kväll.


Jag är ju också löjligt förtjust i ljusslingor och nu häromdagen fick vi påfyllning av Watt & Vekes snygga populära slingor som är så där trådtunnt vackra och med valmöjlighet på tråden...

Nu finns den långa modellen i koppar med kontakt inlagd i nätbutiken.



Höst mys med löv under Tine K facettljuskoppar...


Utsikten för trettio minuter sedan när solen lös så där sagolikt i vattnet med hjälp av trädens konturer...


Ljusslingorna här i sovrummet...
Stjärnfall i fönstret, en batterislinga koppartråd runt spegeln...


Ja alltså baldakinen är jag så förtjust i.
Supermysig!
Förhandsbokningar görs på dessa nu om du är intresserad av att köpa en...
Maila vid intresse,


Idag har Olivia, Eric och jag och min mamma varit och höstshoppat. 
Liksom många andra denna lönehelg när hösten knackat på och många skulle uppdatera garderoberna.
Såg några föräldrar med långa listor uppspaltat i kolumner på vad som behövde införskaffas.

Så strukturerade var inte vi...
Men vi hittade mycket snyggt.
Så, 
alla nöjda och glada!


Avslutar med en dagens jag. Ny höstblus med lite längre tyg bak från Capri Collection.
Och ja, jag borde haft skor på mig men jag pallade inte...Var sjukt trött när vi kom hem från Väla.
That`s life.

Önskar er en fin söndagskväll!

Här ska jag nu ta ut muslin ur ugnen för det börjar lukta misstänkt bränt...

Kram från mig

Inga kommentarer: