torsdag 10 september 2015

Blå.


Ja nu har vi äntligen fått hem fler sjalar till sjalfamiljen!

Först ut som jag hann fota innan jag åkte hem från jobbet igår kväll var denna.

Fina Karly,
 som är så snygg till blått, men även till beige, grått, svart...

En ny favorit bland sjalarna helt klart!


Att komma till jobbet och känna att man är sugen på det där morgonkaffet...
Ja då är man helt klart på bättringsvägen!
Himla himla skönt!

Längtar väldigt mycket efter att få komma ut och röra på mig också, så klart, men det har jag givetvis fått ligga lågt med när dunderförkylningen intagit kroppen...
Och innan dess var det ju den där förbaskade borrelian som gjorde mig till någon annan mycket trött människa men jag kämpade på vissa dagar ändå med motionen, så klart, och det gick...men kroppen var inte den vanliga...hur tungt som helst men attans så skönt när det var gjort.

Så nu känns det som att det bara kan bli bättre!
Jag är på väg att bli jag igen.





Idag ska jag försöka röja lite i antiken.
Städa efter gårdagens kaos i min verkstad, binda någon krans och ta hand om en massa nya fina blomster.
Och kanske fota en sjal eller två till...

Önskar er en härlig september dag och tack för hälsningarna här och på mailen! 
Om tips på vad man gör mot ont i öronen, om historier om borrelia, och fint beröm som gör en människa glad!

Kramar M

Sjalen hittas i nätbutiken

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Har du testat med lökomslag? Själv kör jag en liten klyfta vitlök. Se bara till att ha något om den annars kan den glida ner i hörselgången. Gul hackad lök lär också vara bra även där något om hacket och se till att sluta örat tätt. Det brukar mitt barnbarnsbarns farmor köra med & Nellie har sluppit pc-kurer tack vare det och smärtan brukar klinga av.

Massor med krya-på-dej-kramar finaste Mariette <3

Tulipa sa...

Åh tack snälla du för tipset och krya på dig hälsningarna!!!!
Jag har faktiskt provat det där med vitlök för några år sedan när jag hade ont i öronen...Alla knep är bra när man inte mår bra och vill bli frisk så fort det går.
Nu har det öron onda försvunnit och jag hoppas det håller sig borta!

Trevlig helg!

Kramar Mariette