måndag 14 september 2015

Att bocka av på listan...


Måndag och listan på vad som helst ska hinnas med sitter i huvudet och tickar...

Ni vet sånt man borde, men skjuter upp för det är inte superviktigt ändå, kan göras nästa vecka eller nästa...och så har vi det man måste...Som därför får prioriteras högre...Och som då gör att det andra liksom inte sköts förrän det brinner i knutarna..

Jag ska ta mig i kragen denna veckan. Bita i något surt äpple fast att det egentligen inte finns tid...
Så skönt sen när man kommit till skott...

En sak jag verkligen behöver göra är att köpa mig en ny telefon...
(men det är ett sånt där "surt" äpple för jag tycker det är meckigt innan man så att säga kommit i ordning med den...)
Och så behöver jag ta mig på "service" och kolla synen, MEN min bil har i alla fall varit på service idag..check på den punkten!

Visst är det väl svårt att hinna med allt i livet utöver jobbet?
Tror inte jag är ensam om att känna så...


Kronärtskockor måste väl vara den trendigaste blomman för hösten...
Tycker den syns överallt denna sensommar, höst...

Jag tyckte det var fint att även sätta någon i en krans...


Krans med murgröna, benved och vita rönnbär.

Och så denna snygga skönheten från Olsson & Jensen som är ny i nätbutiken idag...

Skimrande vacker inuti...
nästan spegelblank reflekterar den det som ligger i...



Jag går och funderar lite på hur jag ska skylta om i butiken...
Det ska också fixas med denna veckan är tanken...

Har ju så många härliga höstnyheter som förtjänar att få lyftas fram!


Hoppas veckan börjat bra kära läsare!

Kram M

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Ja hu hu, måste med fixa ny mobil... Fast min man säger att jag kan rensa min med så sår den bättre;-)
Men visst är det skönt när man kan checka av på listan sen:)
Kram Anna

Josephine sa...

Du är verkligen inte ensam om att känna så! Jag är också expert på att skjuta upp grejer som känns lite jobbiga... Har börjat med listor nu, alltså riktiga fysiska listor, det hjälper för det känns så bra att kunna stryka saker när de är gjorda. Och så försöker jag tänka att om jag klarar av alla de här tusen måste-sakerna så fort som möjligt så kan jag belöna mig sen med något jag verkligen vill göra.