måndag 6 juli 2015

Knäreds dagen 2015


 
Heeej!
 
Åh vilken helg!
Stekhet.
Och full fart i 190 på det!
Sommar när det ÄR sommar och hektisk och full rulle från morgon till kväll både lördag och söndag så därför hann jag inte ens öppna datorn.
 
Först på lördagen var det då Knäreds Dagen.
Kanske lite för hot vädermässigt så man får vara glad för alla fina som ändå kom och inte valde havet när vi nu längtat efter sommar i något som känts som hundra år...
 

 
Morgon på gården bakom butiken.
Bord och stolar framme och solen lös så härligt.

 
Jag sätter fram blommor på borden.
Mycket fix vill jag lova med både det ena och det andra inför sådana här dagar.
Men superroligt!

 
I en hörna nere vid antiken där skuggan var välkommen...
 

 
Fikabordet innanför fönstret i köket...

 
Rårörd jordgubbssaft...
 

 Udda porslin och koppar ska det vara hos oss denna dag.
Fick så härligt beröm från en tjej som var på besök hos bekanta med stuga här i trakten och som hamnade på vår servering med sin familj...
Hon var helt lyrisk och vilken pärla vi hade här i Knäred!
Vi borde ju vara med i inredningstidningar med detta för det var sååå fantastiskt!
Vilket guldkorn!
Hur glad blir man inte för snälla människors berömmande ord...
Hur glad som helst faktiskt.
 

 Svärmor och jag i köket.
 

 
En svettig men rolig dag blev det.
 
Sen åkte jag hem och vi hade kalas för Eric som fyllt år någon dag tidigare.
Lite bilder från det i nästa inlägg för nu måste jag fortsätta röja här.
 
Happy måndag!
Här blåser det lite halvstorm idag och den nästan tropiska hettan har blåst bort, lustigt så snabbt det kan vända...
 
Kram från mig!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Å då mysigt det ser ut!!
härligt att få så fint beröm :)) Det värmer ju :))
Hoppas du kan pusta ut lite nu.
Ha en fin måndag!
Kram Anna