torsdag 9 juli 2015

En ny man och en massa Nemo kärlek!

 
Min nya sommarklenod!
Manshuvudet inropat på auktion denna sommar.
 
Ja jag har en förkärlek för klassiska vita statyer, byster och huvuden...
De passar vårt hus så bra också tycker jag.
 
Denna nya kärlek står på svarta skåpet med solen ovanför sig och lite blommor från trädgården i House Doctors vackra zebra vas som finns i nätbutiken.



Något som hör sommaren till är väl ändå att lyssna på Sommarpratarna i P1.
Att ta en promenad efter jobbet med någon ny sommarpratare i lurarna är en härlig känsla av sommar. Oavsett om det regnar eller om solen lyser i gräset utefter vägkanterna...Det ger så mycket att lyssna på alla dessa livsöden, erfarenheter, sorgligt, glatt, hemskt, lyckligt...
Igår var det riktigt ruskväder och jag blev hur blöt som helst trots paraply och regnjacka, men jag lyssnade på Saga Beckers gripande och viktiga sommarprat
och tiden försvann nånstans där mitt i det
och så hittade jag kantareller och kom hem med fickorna fulla
 och med många tankar på det jag nyss lyssnat på.
Tacksam över att ha livet och att ha det bra.
Få älska och vara älskad.
 



 
Alltså den här lille fillifjonken...som heter Nemo...
Han är överallt och ja, låt oss säga han är lite busig...
 

 
Men han är ju så söt så man förlåter honom hela tiden och så är han så rolig och gullig och världens mest kelna lilla figur...
 
Igår eftermiddag körde jag hem en timme för att "rasta" honom.
Tänkte jag skulle binda upp lite rosor...
Självklart fick jag sällskap!


Han hjälper till med det mesta, så klart!
 



 
Hallå, kan jag göra nåt här eller?!

 
Och på natten när vi ska sova ligger han tätt, tätt och trycker...
Hud mot hud ska det vara... Och så lägger man sig på honom ibland (ja det är som att ha en bebis i sängen!) och då piper han till men flyttar sig bara lite så han kan ligga tätt igen... Och ibland när man vaknar så ligger han med huvudet in mot nyckelbenen och sover...

 
Håll ut, jag kommer och hjälper dig!
Jag kan nämligen klättra överallt!
 
 
Idag har vi fått påfyllning av de långhåriga isländska lammskinnen.
 
Kan behövas att värma rumpan med, och så är de ju så snygga!, när sommaren regnar och är kylig.
 
Men ikväll är jag laddad för att göra flädersaft.
Man får som sagt inte glömma att det är sommar,
i alla fall!
 
Kram M



Inga kommentarer: