onsdag 1 juli 2015

Dessa godingar...


Hot, hot, hot!
Ja det är väl verkligen ordet för dagen!
 
Sommar med besked blev det och jag har stått hela dagen i köket och baka sådana här...
Leilas underbara mandelmassa och äpplefyllda kanelkransar.
 
Dessa är en favorit och ett troget inslag på vårt fikabord på Knäreds Dagen.
 


 
Denna vecka går i bakandets tecken och imorgon har vi även ett födelsedagsbarn här hemma så lite bakande för det har det också blivit.
 
Sen struntade jag i mina måsten för en timme ikväll och stack ut och sprang en runda innan jag jobbade lite till... Med att fotografera de vackraste av vackra dukarna som kom idag från Chamois Stories.
Ni ska få se imorgon.
 
Så ja, jobb och intresse går mycket och ofta hand i hand för mig, men det svåra kan vara att vara just ledig... När man är ledig... Att inte jobba hela tiden mer eller mindre...
 
Just därför ska det bli underbart med lite semester, komma bort, inte kunna jobba (!) och ladda batterierna.
Men vi kör några veckor till.
 
Hoppas ni haft en alldeles strålande härlig dag!
 
Kram Mariette

Inga kommentarer: