onsdag 15 juli 2015

Butik och blommor och antikt!

 
Sommarkväll i trädgården och rosorna blommar så härligt nu!
 
God dagens!
 
Idag är det så där...Åhhh vad fin, kolla denna, och denna...
Med andra ord vi plockar fram så mycket nytt vintage och antikt som vi bara hinner mellan kunderna.
Och så försöker jag måla lite och ta hand om paket och allt annat mellan himmel och jord.

 
Sommarfröjd är väl blommor från den egna trädgården i en vas i all sin simpla enkelhet.
Lycka är att kunna plocka bara lite för att man har lust...
 
Här på "gula" sidan blev det så klart blomster i gult!
 
 
 
 I två spaljèer mot järnvägen blommar Leverkusen, en blekt gul tacksam klängros.
 
I en annan spaljè bredvid blommar Gold Stern.
Starkare gul med stora fina blommor...
(Den har varit lite kinkig men inte dött (!) och blommar i år mest av alla år jag haft den).
 
 
Jag tänker att jag ska fota lite ute i antiken men kommer inte riktigt till skott.
Måste bara visa en ny möbel som vi tog fram idag och jag bara älskar den!
 
Denna lilla gula och guldiga smäckra pall med etikett i botten Made in Brooklyn N.Y.

Vi har verkligen massvis av fina gamla speglar just nu...
 
Nedan syns en av de jag plockat fram idag.
Likadan men lite större finns även med svart ram.
 

 
Speglar med guldram, speglar utan ram...
Små, stora...You name it!
 
 
Den lilla nya favvon hamnade i skylten då där ändå blev ett hål från en annan möbel som lämnade butiken...
 

Slagbordet som skymtar bortanför är också "nytt", nerslipat så det blev gräddigt mjukt vitt med X antal sandpapper.
 


Idag har jag också fått färdigt det vackra klädskåpet jag målat svart som jag skrev om häromdagen.
Bild kommer när det lämnat verkstaden. Det ska få stå där ett annat skåp just nu står som ska lämna butiken...
 
Roligt när saker rör på sig!
 
Happy onsdag!


Inga kommentarer: