måndag 13 juli 2015

Älgsafari och nymålat.

 
Hej semestertider!
 
I butiken har vi öppet precis som vanligt en vecka till sedan blir det lite halvöppet under fyra veckor.
Då görs inga begravningar och bröllop och ska man köra en bit för att komma till butiken så ring innan och kolla så där är någon på plats. Min mamma bor i huset bredvid och brukar vara mycket i affären ändå. Själv känner jag att man kanske får korta in sin semester i framtiden. Svårt att vara ledig när det är mycket folk ute och i rörelse. Semester ska man ju egentligen ha sen när alla börjat jobba (när man har butik), men har man barn känns det lite tufft att resonera så. Ja ni får vara hemma själva hela sommaren...Nej, livet går inte i repris så det kan jag inte göra. Det hade jag ångrat för evigt när de blev stora sen...
 
Igår var vi på Älgsafari utanför Markaryd.
Det var några år sedan sist och det är förstås väldigt uppskattat av barnen! Ja, som vuxen tycker man också det är rätt kul...haha...
Mycket närkontakt blir det!
Vissa blev nästan också slickade av en bisonoxe som visade sig ha otrevligt låååång tunga...hihi...

 
Alla som åker får ruskor att vifta med för att locka älgarna som så klart vill komma och mumsa på sådant godis!

 
Trångt i fönstret på tåget när älgen kommer och säger hej!

 
Här försöker Eva-Marie (tror jag hon hette!) äta upp Erics tröja, eller nåt...
Kul var det i alla fall!

 
Mums, mums...Novas hand har något gott...
 

 
Sen blev det fika på gården.
Vissa mumsade glass och andra väntade på stora våfflor med glass, grädde och sylt.
Kan säga att jag åt den godaste mjukglassen nånsin faktiskt. Mjukglass är min grej (med noisettesås på) och denna var helt outstanding!
 


 
Gården har även getter, höns och på safarin även bisondjur.
 
 
Framför tåget.

 
Idag har jag bla tvättat möbler, kånkat, slipat och målat.
 
Färdigt blev idag detta gamla fina skrivbord.
 
 
Två av beslagen är original och tre nya knoppar har satts dit då de gamla där var för dåliga. Tycker den lilla kanten uppe på skrivbordet ger det lilla extra av finess till möbeln.
 
Ett klädskåp är idag påbörjat också. Det kommer bli så fint när det är klart.
Målas svart det också.
 
Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla på Lotta på Liseberg. Har hunnit springa en härlig runda också, ljummet och kvällssol. Ljuvligt!
 
Kram!


Inga kommentarer: