måndag 22 juni 2015

Sommartavla och lite löpning.

 
Detta är en riktig sommartavla med blomster som liksom svävar och är så där vackert mjukt pastellig i färgerna...
Jag älskar den och med tanke på att den var ett spontaninköp så är det ju tur det!
Köpt här!


Passar så bra till sommarens vilda blommor i rufsiga enkla fång...
 



 
Hej nya vecka!
 
Helgen försvann som vanligt i ett naffs och igår blev det städat och fixat och rensat. Det kunde lika gärna blivit en trädgårdsdag för vädret var helt okej men jag kom aldrig så långt som ut dit...
Det är skönt när man kommer in i något för man får sån fart och hinner så mycket.
Det blev även utrensat och bortstädat ett skåp i en skrubb så katten som ska flytta hem till oss i sommar kan få en hörna till lilla kattlådan, man måste ju förbereda!
 
Sen blev det även semesterplanerat en del.
Känns skönt.
Så nu längtar jag tills jag får se solen och det blå blå havet...
 
 
Haha...kaxigt nöjd och lycklig!
Så såg det ut när jag sprungit mina dryga 1,5 mil igår.
Jag har ju blivit lite "duktigare" och börjat springa lite längre sträckor några gånger och det känns lättare i benen för varje gång. Efter första gången hade jag sån sjuk träningsvärk efteråt men nu har jag noll, så visst ger träning resultat. Alltid.
Benen blir starkare och klarar längre och längre utan att gå av i kramp...
Den där stumheten man kan få i benen när man springer längre har nu släppt på denna sträckan så jag kanske skulle ta liiite längre vid nästa längre löppass...
(ja det tycker inte min mamma, Mariette det räcker, varför ska du springa så långt? Ja varför, för att det är en utmaning och för att det är underbart att springa!)
 
Här regnar det nu en himla massa men på radion säger de att det ska bli bättre längre fram i veckan så det får man njuta av som tanke.
 
Happy måndag!


2 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Å, vilken fin tavla! Så mild och skir i färgerna! Verkligen en sommar-tavla!

Så duktig du är med din löpning! Det syns på bilden att du är stark i kroppen. Måste vara en underbar känsla!

Kram // AH

Jenny sa...

Happy monday! Du ser väldigt stark ut, själv har jag sprungit 5km som längst och tycker jag är jätteduktig. Springer med sambon just nu, vi sa just att nästa gång ska vi faktiskt utöka lite, känns som att man har ork kvar. Tavlan är jätteläcker!

Kram