fredag 5 juni 2015

Nya pasteller och sommarplantering!

 
Ja men åhhh...
Äntligen sommarsol och sommarkänsla...
Hur långt inne har detta inte suttit i år?!
 
Nu känns det fantastiskt att kunna ta på sig sommarskor och kortärmad blus...
Sommarklänningarna kanske snart också kan få komma på?
Jag älskar klänningar så det vore inte en dag för sent!
 
Och så är det ju helg igen.
Och inte vilken helg som helst för en ledig sådan nu när Nationaldagen infaller en lördag.
Så med andra ord betyder det att vi har stängt i butiken imorgon lördag.
 


Pastelligt och somrigt sött från danska Rice finns nu lite nytt inlagt i nätbutiken.
 
Jag blir så glad av sådana här söta detaljer.
Får lust att börja baka och fixa direkt typ))!
 

 
Mårbacka blommar fint i köket.
Klassiker jag inte kan vara utan.
Just denna har jag övervintrat annars är jag dålig på att spara blommor till nästa säsong.
Det blir liksom lättare att ta hem nya blommor när man har blomsterbutik...




 
Retro.
Sött och lantligt.
Det är bara att slå upp Leilas fina kokböcker. som så klart står på hyllan hos mig, och börja baka och så har man en riktig sommarkänsla...
 


 
Det var så härligt ljus som flödade in i köket igår kväll...
 
Jag gick dock ut en runda för att plantera en annan tradition...
Nämligen fuchsiorna på stam, bra mycket senare i år men det är jag nog inte ensam om...
Ligger efter med många sommarplanteringar...
(även balkonglådan!)


Nyplanterat!
De brukar växa så det knakar och bli så stora och fina.
Krukorna går dock in på sin sista säsong tyvärr... Dags att leta upp nya jag gillar till nästa sommar då dessa nu nästan gjort sitt...
Här har vi bara förmiddagssol och det är perfekt läge för fuchsior.
Igår fick vi hem ljuvliga rosa, vita varianter på stam...
 



Söta fuchsia kjolar...
 
Happy fredag!
Idag får vi första leveransen av svenska jordgubbar!
Det är något speciellt med det också!
 
Kram!

Inga kommentarer: