måndag 15 juni 2015

När Juni blommar


 
Hej vackra Midsommarvecka!
 
En vecka som väl är så blå/gul som något kan bli...
För just midsommar sitter nog djupt rotat i alla oss svenskar.
 
Ni vet när man står där i mörka vintern och tänker på sommaren, då är liksom midsommar symbolen för mitten av allt vad den svenska vackra försommaren står för.
Allt är så blommande och grönskande grönt och hela långa sommaren ligger framför en.
Full av, förhoppningsvis!, sol, sena ljusa kvällar och långa varma dagar med bad och att bara vara.
 


 
Idag är första dagen på sommarlovet för barnen och jag jobbar flera veckor till innan det blir semester men nog njuter man ändå...Och lite "sovmorgon" får man ju också när man inte behöver passa skoltider...
Jag längtar verkligen efter semester nu så vi kan vara lite "hel" familj vilket denna vår inte innehållit.
 
 
Min snälla pappa lagade däcket på min cykel idag,  jag har mormors gamla cykel, en riktig trotjänare, så nu kan jag susa genom sommaren igen.
Bästa färdmedlet när man ska plocka blommor!
 
 
Kram och fin måndag!

Inga kommentarer: