lördag 20 juni 2015

Midsommar


 
Midsommaraftonens klänning blev en leopardhistoria...
 
Hej Midsommardagen!
 
Hoppas ni har en skön helg!
 
Tänkte jag skulle försöka skriva ett blogginlägg innan vi ska starta grillen och matlagningen som ikväll blir mycket blandade grönsaker, kött, cous cous sallad och goda tillbehör.
 
Gaaaanska trött idag...Inte många knop blir gjorda utan det är mest kura under en filt och läsa en bra bok jag kommit in i och surfa lite resor...som jag för övrigt tycker är jättetrist att kolla på men denna sommaren inspirerar inte till att tänka "bara vara i Sverige"...
Jag har inte semester förrän vecka 30 så sommaren hinner ju komma men så klart att detta känns enormt segt nu.
Idag är ännu en dag med höstfeeling...brrr...
 


Lite blandade midsommarblommor på borden hemma...
 

 
Olivia var med mig på jobbet i torsdes och gjorde små söta buketter som denna...
Perfekt till fina gamla vaser vilket jag har en förkärlek för.
 
 
På köksbordet.
 
Nedan på matsalsbordet...
 
Härliga blå hortensior och jordgubbar!


 
Klänningen i sin helhet.
Man kan inte ha för många klänningar tycker jag))!
 

 
Så blött i marken att man sjunker ner...

 
Blommor till kalaset.
 
 
Vi var hos goda vänner och hade midsommarbuffè.
 


 
Sommar i en vas.
 
 
Någon liten midsommarflicka har fått en ny fin alldeles egen stuga...

 
Olivia, Moa och Eric inspekterar ägorna...
 

 
Och så åt vi så klart...Såååå himla gott!
Det var gubbaröra, matjestårta, linfröknäcke med dill, olika sill, vitlöksbröd, smördegssnurror, grillspett, grönsaksspett, lax, gudomliga varma fisksåsen(!!), nypotatis, gräddfil, sallad, nubbe och annat smått och gott.
Ja hjälp, man orkade inte äta av allt faktiskt men trevligt när det är mycket och alla tar med något som lite knytis.
 


 
Min favorit!
 
 
Hej hopp nu ska vi kicka igång maten här så jag ska rusa.
 
Trevlig midsommardags kväll!
 
KRAM!


Inga kommentarer: