söndag 14 juni 2015

Helgen


God kväll!
 
En helg som gick i full fart har det varit.
Datorn har jag knappt tänkt på och det kan vara befriande skönt ibland faktiskt.
Att bara logga ut, stänga av och vara endast i livet.
 
I fredes var det som sagt skolavslutning för barnen här omkring.
Olivia slutade sjuan och fick enligt tradition en strut Åre choklad och så klart rosor.


Eric slutade fyran och han blev så klart uppvaktad han med, men det hamnade inte på bild.
De där Åre choklad strutarna har blivit viktiga att få vid speciella tillfällen, åtminstone tycker Eric det och frågar redan innan så hans mamma mot all förmodan liksom inte ska glömma detta...!


Igår var vi bjudna på studentmottagning och det var varmt och skönt (hurra!), äntligen en dag som jag fick komma ut lite när solen visade sig, men allvarligt i år har man de vitaste benen som någonsin suttit på mig i juni! Skulle haft ljusa strumpor, men ja...det var för varmt!

Ny "lagom" varm klassisk klänning från Esprit.


Och så mer praktiska skor så man kunde jobba))!
 

På kalaset tog vi en liten stunds paus och smet fram till TV;n precis när Sofia sade sitt ja.
Och vilket bröllop!
Helt makalöst sagolikt fint. Vilka blommor i brudbuketten, så fint att hon inte valde vitt (vilket är ljuvligt vackert men så många väljer det) och jag älskade att de där knopparna stack upp lite vilt från bukettens trädgårdsrosor.
När kalaset var slut satt jag klistrad framför TV;n hemma och kollade tills det var absolut slut. ÄLSKAR sånt här!
Helt makalöst fint och så gillar jag både Ebba von Sydow och Pernilla Månsson-Colt och Mark Levengood som gjorde ett härligt program med många intressanta gäster och reportage. Synd nu bara att det säkert dröjer ca 25 år tills nästa svenska kungliga bröllop...snyft...


Idag har jag sprungit en sån där extra lång runda igen på 1,6 mil, varit och fixat ärenden och trädgårdsgrejat lite.
Efter den trädgårdsdosen kom dessa pionerna in i den absolut högsta urnan jag har här hemma.
Maffigt tjusigt och eftersom vi har högt i tak så passar det bra även ovanpå ett skåp.


Hoppas ni haft en härlig festlig, eller bara så där alldeles extra fin, helg!
 
 
Kram!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Ja vilken härlig helg!!!
Nu sitter vi uppkrupna i soffan o kollar på Maria Wern :)
Så himla fin klänning!!
Ha en fin kväll!
Kram Anna