söndag 31 maj 2015

Syrener, Mors Dag och lite "jädrar anamma"!


 Så här i syrentider gäller det att passa på...
Att frossa i doften och av att plocka in och fylla vaser...



En glaskupol är vackert för att framhäva något man vill...
Jag satte, så klart, en liten kvist av den stora buketten med syrener som står på matrumsbordet i stora rummet i min kupol i sovrummet...


Igår när jag kom hem från jobbet kastade jag mig framför TV:n för att kolla lite på direktsändningen från Stockholm Marathon. Eftersom jag tycker om att springa, men absolut inte springer sådana sträckor själv, så tycker jag det är jätteintressant att se på alla de där fantastiska duktiga kämparna, och igår pinades de ju inte bara av sträckan som ett Marathon består av, utan även av vädret som var bedrövligt, trist....
Och i alla fall så blev jag så motiverad när jag tittade på TV;n att ge mig själv en spark i häcken för att springa lite längre jag med så igår blev det därför 1,6 mil och jag kände mig grymt nöjd efteråt. Bara andra gången jag utmanat mig själv på längre än det "vanliga", vilket oftast är 8,5 km.
Så jag är lite stel i benen idag...haha...
Men träningsvärk är en skön känsla för man vet att man kämpat.
Och det finns ingen bättre känsla än att känna sig så där stark och oövervinnelig som man gör när man springer och får flyt och orkar!


Så nu gäller det för mig att lite oftare springa lite längre och inte bara "lata ur" och sticka hem varje gång efter ordinarie sträcka.
Jag måste utmana mig själv liiiite mera.
Jobba lite mera på det.
Man är ju själv den stora vinnaren i det hela så det är pannben och vilja som gäller.
Måste i alla fall komma upp i två mil nån gång så det satsar jag på nu att orka.


Ny Buddha i nätbutiken idag.

Hoppas ni har en grymt härlig mors dag.
Jag sitter just nu och känner gudomliga dofter från köket där det tillagas en av mina favoriträtter.
Skönt att bli lite bortskämd.
Har jobbat hela helgen så det känns inte som måndag imorgon...
Men det är det visst...

Fin happy mors dag kväll!

Kram!

Inga kommentarer: