söndag 19 april 2015

Lite uterumspiff och ett gott tillbehör till grillat!


 
Åh vilken söndag vi fått!
 
En riktigt varm och skön sådan.
Tack vädergudarna!
 
En varm joggingrunda i skogen, lite fotograferande av nytt till nätbutiken och nu ska jag snart sätta igång med trädgårdsarbete. Tror minsann det blir en rabarberpaj idag också för mot den varma väggen under skydd av en korg har de vuxit så de knakat...den späda fina rabarbern...
 
 
Här är lite bilder från uterummet där jag fixat lite.
Små förändringar som gör ganska stor skillnad ändå...
 

 
Väggplåten från Tine K hänger nu här ute.
Passar så bra till det övriga och blev perfekt mellan fönstren.
 
 
Svarta gjutjärnsljusstakar i fönstersmygarna matchar enkelt fint...


 
Och så hängde jag upp en korg, även den Tine K home, som "lampa" ovanför matbordet fast där är ingen belysning i...ännu.. Men det är fint att bara ha den hängande så också.
Fyller lite av rymden mellan golv och tak.
Har faktiskt beställt hem större sådana här också...
Tänkte att mer än en kunde vara fint eller så byter jag denna mot en större sedan.
 
Får se...
 
 
 

 
Gillar.
Svart, vitt och grått.
 
Och så lite mat!
Igår var en perfekt kväll att sitta länge och njuta av våren...
Till det grillade köttet hade vi bla detta som tillbehör...
 

 
Såååå himla gott.
Och här kommer receptet om ni blir sugna att testa.
 

Spenat och rödlöksflarn med getost
 
Recept från Leva & Bo
 
6-8 bitar
 
2 rödlökar
2 vitlöksklyftor
olivolja
ca 200 g färsk babyspenat
1 rulle kyld smördeg, 250 g
flingsalt
nymald svartpeppar
ca 125 g getost
2 msk flytande honung
3 msk rostade pinjenötter
 
Ugn 225 grader
Skala och skiva rödlöken. Hacka vitlöken.
Mjukstek rödlöken i olivoljan i ca 15 min på riktigt låg värme.
Stek spenat och vitlök hastigt i olivolja i en annan panna.
Lägg smördegen på bakplåtspapper. Vik upp en kant runtom.
Fördela spenaten och vitlöken på degen, lägg rödlöken ovanpå.
Salta och peppra.
Smula över osten.
Grädda mitt i ugnen ca 20 min.
Ta ut och ringla över honung och pinjenötterna du rostat i torr stekpanna.
 
OBS; på bilden syns halv sats!
 

 

Önskar er en skön söndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God kväll!

Tack för en jättetrevlig blogg. Du har ett toppenfint uterum! Jag undrar var du köpt din fina soffgrupp du har där?
Kram från Majsan

Tulipa sa...

Hej!

Tack snälla du!

Soffgruppen är av märket Brafab.

Kram Mariette