onsdag 25 mars 2015

Sånt som är vackert får mitt hjärta att le...

 
Men hur vackert...
Julrosor och maffiga extra kraftiga tulpaner...
Det får hjärtat att le av ren glädje...
Detta ger mig den där riktiga känslan av att våren är här på riktigt.
Jag hade även en kund igår som pratade om att hon sett vitsippor som börjat slå ut...
Magi,
varje år...
 
 
God morgon Våffeldagen!
 
Idag var en dag med viktiga saker.
Verkligen viktiga.
Så ställs det in.
Hur tom känner man sig inte sen då...
Bara att ställa om.
Ladda om. Nya tag.
 



 Vi har så fina julrosor i rabatten bakom på butiken...
 
Jag har planterat fler hemma i år för jag vill mötas av lika vackra vita när jag kommer hem denna tid på året...
När ögat bara längtar efter grönska och färg av blommor...
De är så stiliga.
Som ett litet underverk av kraft och skönhet.
 

 
Den vackraste ljusslingan (tycker jag!), som är så populär i batterimodell, och även i den långa varianten, finns nu i lång modell med guldtråd.
 
Sagolik och skir och en lång slinga så man kan "drapera", hänga den där man verkligen känner att den skulle passa (ofta räcker ju inte sladden är min erfarenhet).
 
Hittas i nätbutiken idag.
 
Ha en bra dag hörrni.
Jag ska ta hand om min.
För var dag är verkligen något speciellt oavsett!
 
Kram!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Vilka underbara tulpaner!!
Ja nog känns det liksom lite som antiklimax när man ställt in sig på något och så blir det inte av..
Hoppas du får en bra dag iaf!
Kram Anna