lördag 14 februari 2015

Snäckor...

 
Nya vackra saker som får en att längta lite mera efter våren och sommarens varma vindar, men som också ger en känsla av att man närmar sig det...
 
Heeej!
 
Hoppas ni har en mysig Alla Hjärtans Dag!
 
Jag började dagen med att placera ut presenter på respektive familjemedlems plats vid köksbordet och sen drog jag till jobbet, så klart!
Som alla andra lördagar.
 
Nu har jag precis lagt in dessa helt ljuvliga nyheter från en av våra nya leverantörer i nätbutiken och jag bara älskar detta med snäckor...
 
Det är gräddvitt, det andas hav, sol och salta vindar och långa ljusa kvällar...
Tänk så mycket associationer en sak kan ge...




 
När jag var liten hade jag en släkting som åkte på många utlandsresor.
Varje gång hon varit iväg så fick jag en docka från det landet, klädd i typiska inhemska kläder och väldigt ofta också snäckor av alla de möjliga slag..
De där snäckorna och små korallerna var magiska...
De var såååå fina, i vitt och i rosa och de doftade som inget gör här hemma..
Alla de där sparade jag i en stor rund rosa karamellplåtburk.
Varje gång man öppnade och tog bort locket så kom doften av hav och torrt och annorlunda...
Den där burken har jag fortfarande, med innehållet som det var...
 
Vissa saker kan man inte göra sig av med eller hur?
 


 
Dessa vackra nya saker hittas i nätbutiken.
 
Nu ska jag svida om och göra mig lite fin!
 
Trevlig kväll!
 
Puss och Kram!

Inga kommentarer: