tisdag 27 januari 2015

Skåpet som bytte färg och mera nytt.

 
Hej på Er!
 
Förra veckan började jag på ett litet målningsprojekt här hemma som den som läser troget kanske minns?!
 
Och här har vi det då.
Skåpet som var vitt
som blev svart.
 
Det var den vägghängda järnbrickan från Tine K Home som inspirerade mig till att måla om det i en ny färg.
Skåpet behövde sig också en uppfräschning och järnbrickan är grymt snygg som tavla med något vackert framför...som tex en vas med blommor...
 
Det blev riktigt bra i vårt stora rum.
 
Alla dessa små projekt man har i inredningsväg är så roliga tycker jag!
Det är något jag har svårt att inte hålla på med, sen är det förstås även en del av mitt jobb men ack så kul det är att förändra och förnya.
 
Så tack och lov att jag får pyssla med det på arbetstid också!
 
 
Förstår ni att jag har julafton varje dag nu?!
Det är bara så fina saker som kommer hem från Formex mässan så jag dör en smula...
 
Här ser ni lite nytt jag fotat och lagt in idag i nätbutiken.
 
 
Korgar, fossil (konstgjorda) och penslar.
Underbara detaljer med känsla och stil.
 
De vietnamesiska flodurnorna från Tine K kan jag verkligen rekommendera också...supersnygga!
I min har jag en svärmors kudde som man inte gärna petar på i onödan!



 
Facett ljuskoppen från Tine K Home som ni skymtar ovan är i färg Aqua.
Förutom att använda ljuskopparna som ljuslykta är de så fina att ha som vas eller tex pennförvaring för sina snyggaste pennor, typ de marockanska (eller de fina borstarna!). 
 
 
Körsbärskvistarna blir grönare i skotten för varje dag som går...
 

 
God tisdag finaste ni!
Här blir det musli tillverkning, pannkaksstekning och ett frisörbesök här närmst!
 
Kram!


1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Vad snyggt skåpet blev. Och brickan på väggen är jättefin till skåpet. Kram Suss