tisdag 9 december 2014

Min favorithåruppsättning


 
Min favorithåruppsättning alla kategorier!
 
 
Ja imorgon är det då dags...
 
För Festernas Fest,
 Nobelmiddagen och alla glittrande vackra klänningar, ljuvliga blomsteruppsättningar, fantastiska håruppsättningar och skimrande diamanter.
Jag älskar att titta på allt det där och framförallt förstås att se vad de svenska kungligheterna har på sig.
 
Jag gick igenom bilder igår kväll för att fixa några förstoringar till jul och då blev jag påmind om denna håruppsättningen som är min favorit utav alla de fina Johanna på Salong Fina gjort på mig.
Denna toppar listan för mig.
Jag hade kunnat gå på bankett direkt, bara jag fått hoppa i en klänning också!
 
 

 
Jag brukar läsa Ebba Kleberg von Sydows blogg, grymt duktiga Ebba som ju förstås kommer att vara med på TV imorgon under direktsändningarna från Nobel, och nu citerar jag henne,
 när hon citerar Bob Lefkowitz, Nobelpristagare i Kemi 2012.
 
"Framgången är som ett knark som du inte kan få nog av.
Men det är misstagen som gör att du blir smartare och lär dig något. Att acceptera dem och inte ta det personligt kan däremot vara väldigt svårt."
 
 


 
 
Bilder från nästan exakt ett år sedan...
 
Ja tiden den går...som man ofta konstatererar här i bloggvärlden...
 
..och det är mycket man vill och mycket man önskar...
 men det som man önskar består och är samma alltid
 och det viktigaste av allt,
 i alla tider,
det är sanna vänner,
 familj,
 kärlek,
 och meningsfullhet.
 
Utan det vore inget värt något.
Eller hur?
 
Kram Mariette



2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Otroligt vacker! Du är som klippt för nobelmiddagen:)
Ha en fin kväll!
Kram Anna
Ps: ser att du varit med i Land, vi var med förra veckan;-)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Japp, det är bara att kliva i galaklänningen och ta en limo till stadshuset i stora staden...såååå vacker håruppsättning!
Kram,
Regina