lördag 13 december 2014

Jumboamaryllis multi, marmorbrickor och annat fint.

 
Så,
lagom till Lucias morgon, och efter stormen som inte blev så illa som beräknat, slog min jumboamaryllis multi ut och strålar nu så vackert hemma...

 
Ståtlig som få med alla sina stänglar.
Första gången jag provar att ha en sådan här men den är verkligen att rekommendera!
 

 
Morgon och ljuset börjar komma tillbaka över dammen och kraftstationen...
 
 
Fast att det närmar sig jul så kommer nya godbitar fortfarande hem till butiken.
Marmorbrickorna har jag väntat på hela långa hösten och nu finns de äntligen här!
Liksom schackpjäserna i svart sten i form av en häst.
 
Hittas i nätbutiken.
 

 
Igår kom även nya ljuskronor från Olsson & Jensen liksom påfyllning av de vackra takkronorna med träkulor från samma företag som är sååå vackra (och populära)...
 
Denna helgen ska jag fixa lite julgodis, baka vörtbröd och göra köttbullar.
 
Det ser jag fram emot.
Julpyssel är aldrig fel.
 
Kram Mariette


2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Du har det sååå himla fint hemma hos dig!
O jag är så kär i mina grå stjärnor som jag klickade hem redan i oktober:) De är så fina i köket:)
Har lite dille på hästar eftersom tösen är hästtokig:)
Ha nu en fin lucia!
Kram Anna

Jenny sa...

Någon sån har jag inte haft, verkligen maffig, amaryllis är favoritblomman nummer ett här!