lördag 1 november 2014

Stjärnor för november...


 
Hej November och Allahelgona.
 
Känns fint med november tycker jag.
Jag är laddad med inspiration av allt jag vill göra framöver och det är pysslandets och skapandets tid nu.
Och det såååå roligt!
 
Till denna helgen fick vita blommor följa med mig hem...
Vita azaleor och vita chrysantemum i snitt.
 


 
Den stora stjärnan bara älskar jag.
Kom till butiken igår och är underbar.
 
 
Fyller på här hemma med flera mässingsljusstakar. Dessa med glas i foten har jag sneglat på ett tag och nu fick de följa med hem. Ja det är ganska lyxigt att ha en egen Antik också det ska erkännas. Passar perfekt när man gillar att vara kreativ och skapande.
 
Nya numret av Lantliv rekommenderar jag verkligen om ni inte redan köpt det.
Så otroligt fina och inspirerande bilder!
Ett nummer att spara.

 

 
Ljuslyktor i näver med stjärnor (jag gillar stjärnor jag vet!) är helt rätt och passar naturtrenden med horn, lärk, granris, kottar, bark och näver.
Dessa är från House Doctor och lades in i nätbutiken igår.
 
 

 
Nu har jag ledigt för resten av helgen, förutom lite saker som ska fotas, så ja ledig är man egentligen aldrig... Men det är hobby, intresse och jobb i ett och det svåra är att dra i handbromsen!
 
Längtar just nu efter en runda i det fina höstvädret men jag mår kass...
Dunderförkylning som tar bort all ork och jag måste ju faktiskt då förbjuda mig själv att springa...
 
Men kanske en liten promenad bara för att andas sol och ljus...
 
Sen blir det vila och lugn.
Jag har laddat med ljus, blommor, bra böcker och tidningar.
 
Och en saffranssoppa ska kokas till kvällsmaten.
(favoriten med fisk som vi aldrig tröttnar på här hemma!)
 
Sen förstås, världens största grattis till min mormor som fyller 90 år idag, men som jag får besöka en annan dag så jag inte smittar.
 
Ha en riktigt fin dag käraste ni som tittar in.
 
Kram och host!

5 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Det är så fint på din tallrikshylla! Och stjärnor - stjärnor är så snygga!
Sedan kan jag bara instämma i att senaste Lantliv var ljuvlig! Jag har tittat i den hur många gånger som helst och njuter varje gång!

Trist med förkylning! Hoppas du kryar på dig snabbt!

Kram // AH

Rost och rädisor sa...

Många fina saker i din tallrikshylla och praktiskt ställe att ha mindre brickor på också, som bara ställer till det i skåpen annars.
Krya på dig
Anette

Daniel sa...

Måste bara säga att du är så duktig och inspirerande att följa. Man blir glad av att läsa dina inlägg. Ha en fin dag / Daniel

Anonym sa...

Härlig blogg alltid fint att kika in här!
Men håller inte riktigt med om Jul nummer av Lantliv , jag vet inte har nog varit bättre förr om åren helt klart en klass för sig men inte i år.
Karin

Tulipa sa...

Hej Daniel!

Tack snälla! Vad roligt att höra! Och tack för din hälsning!

Hej Karin!

Tack!!!
Jag tyckte Lantlivs julnummer var magnifikt men jag har sparat tidigare år så jag får nog ta och kolla i dem nu också...Kanske tycker jag då som du?!

Ha det fint!
Med vänlig hälsning Mariette