fredag 28 november 2014

Stjärnfredag.

 
Alla dessa stjärnor...
...som snart ska tändas och stråla...
 
Visst är det lite av adventsmagi...
 
Själv hängde jag inte upp några stjärnor hemma igår...
Jag kände att jag ville vänta...
 
 
Allra helst skulle jag velat göra det lördagen innan första advent, men nu måste det till ikväll för imorgon kör vi julskyltning här efter stängning sen stupar man i säng.


 
Stjärnorna Spike från House Doctor är riktigt fina att dekorera både sin adventsljusstake, som granen, som fönsterbrädan med...
En populär stjärna denna höst/vinter.
 
 
Ljusgrupp med växter till kund igår.
Ljuset i mitten fäster jag med lera, fatet/skålen är ganska grunt...
 
 
Nu har jag slängt i mig lite lunch och ska fortsätta mina små förberedelser inför julskyltningen.
 
 
På söndag har vi extra öppet 14-19 och bjuder på glögg och pepparkakor och en adventspyntad butik.
 
 
God fredag!

5 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Nydelig dekorasjon, og så fikk jeg brått lyst på røde amaryllis!

Du. Jeg sitter nå og jobber på en bloggpost for Moseplassen med et utvalg av skandinaviske blogger jeg synes lesere som ønsker juledekorasjons-inspirasjon bør følge. Der ønsker jeg naturligvis å ha deg med. For å illustrere bloggposten så ønsker jeg å låne to bilder fra hver blogger, som jeg plukker på deres blogg. Bildene blir fulgt av litt tekst, og naturligvis lenker hit til din blogg.
Kan jeg få låne to bilder av deg til det?

mvh Anne :)

Mantelilaakson Susanna sa...

I just LOVE amaryllis! Those remind me well, when I was working in flowershop for so many years...

Anonym sa...

Hur hinner du med allt..? Det låter som du kör fullt järn dagarna i ända. Med barn och vardagsliv som man vet tar enorm tid. Går inte mot den där berömda väggen väl?

Anonym sa...

Vilken sorts lera använder mn för att fästa ljus som i skålen ovan?
/Lotta

Tulipa sa...

Lotta,
du kan köpa grålera i blomsterbutiker.
Mjuk i början och stelnar sedan.

Med vänlig hälsning Mariette