lördag 22 november 2014

Kuddar, frost och ljus...


 
Åh att få vakna till frost på marken och en himmel där man ser att solen kommer att lysa...
Det var så länge sedan så det kändes helt magiskt idag morse när det var ljus och lätt vitt...
Så mycket energi man får extra av det!
 
Innan jag drog till jobbet hann jag fota de nya kuddarna från PB Home, för ja det fanns ju ljus...(haha..så lite man begär ibland!)
 
De är jättesnygga med sitt geometriska enkla mönster.
Kärlek på dem.
 




 
En ny söt liten hundkudde finns även den inlagd i nätbutiken idag.
 
 
Lite kaffe och tända ljus på matbordet innan jobbet...
 
 
Snart dags att hänga upp stora stjärnan här i fönstret vid köksbordet. Längtar.
Men att tjuvstarta är inget för mig. Här vill jag hålla på traditionerna när det gäller belysningen.
 
Igår bakade jag mjuk pepparkaka och lakritssnitt...
Idag ska det bakas mera. Helt underbart när det sprider sig av julens dofter i huset, man får genast julfeeling. Det gäller ju att mata alla sinnen, dofter och intryck är viktiga ingredienser här i livet.
 
Ha en strålande dag!
 
Kram Mariette

Inga kommentarer: