söndag 5 oktober 2014

...sagolika saker...


 
Vilken helg vilket väder!
 
Varmt, soligt och hösten som visar upp sitt vackraste ansikte.
Wow.
Det är lycka och sån skönhet att det är svårt att se sig mätt.
 
Idag morse när jag var ute och sprang glittrade daggen i alla spindelnät och trådar i gräs och träd, löven rasslade ner från träden i den soliga vinden och allt var som uppfyllt av gult, brunt, grönt, orange och rött.
 
Det är som sagan om hösten just nu där utanför...
 

Bild från instagram och från gårdagens sköna joggingrunda.

 

 
Denna snygga lyktan är underbar.
Speciellt när det börjar skymma och ljuset lyser genom det fina mönstret.
Perfekt att ha Enjoy Candles i sådana lyktor också!
 
 


Idag har jag varit med dottern och shoppat.
Ja, hennes mamma har så klart också köpt lite...))!
H&M levereade idag kan jag säga.
Tokmycket snyggt för lite pengar.
Så nu har jag uppdaterat med kjolar (!), byxor, blusar, träningskläder, strumpor och annat.
Perfekt!

Nu ska jag ta in lakanen, skönt att avsluta en söndag med nytvättade krispiga lakan och sätta igång en gryta med iranska smaker (fått hjälp att skaffa berberis till den..). Ska bli spännande till söndagsmiddag!

(Mamma varför ska du göra så mycket konstiga recept?! För att jag är ingen husmans mamma, jag älskar att prova nytt! Så är det!)

Fortsatt skön söndag!

Kram!


1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Ha ha ha, det där känner jag sååå väl igen. Tycker med om att laga nya maträtter, ibland tycker dottern att vi kan väl ha samma NÅN gång;-)
Lycktan är så fin!
Kram Anna