måndag 6 oktober 2014

Med ett stort kliv in i hösten.

 
Första oktober måndagen och blombilen bjuder på godis som amaryllisar och en annan av mina höst/vinter favoriter echeveria. De knubbiga söta med rosa kanter är bara såååå ljuvligt fina.
Så ja, man kan väl säga att nu börjas det.
Mot den riktiga hösten och det riktiga höst/vinter pysslet.
 
Ni är många som frågat om kurser inför advent.
Och visst kommer det att bli sådana.
Jag skriver här på bloggen när man kan anmäla sig, vilka datum som gäller, vad det kostar och vad vi ska göra.
 
Kommer ganska snart.
Promise.



 
Rostiga detaljer är vackert.
Patina är vackert.
Det som visar spår av tiden är vackert...
 
 
Som dessa rostiga handgjorda frukter som nu finns i nätbutiken.
 


 
Nu ska jag svepa sjalen om mig och röja lite ute i antiken.
Det behövs!
 
God höst måndag finaste!

1 kommentar:

Jenny sa...

Åh, vad fint! Jag har faktiskt en amaryllis sen förra året som blommar nu. Hittade den bortglömd i fönstret i pysselrummet för ett par dagar sen, i full blom, lite knöliga blommor eftersom den stått intryckt mot fönstret. Glad att den är vit och inte julröd!

/Jenny