måndag 13 oktober 2014

Den skiraste lilla slingan...


 
Ikväll är det så mörkt.
 
Regnet smattrar mot rutorna,
löven virvlar omkring där ute i vinden och regnet och jag har precis kommit hem från en höstpromenad i det där mörkret.
 
Men här inne.
Här är det varmt och mysigt med en brasa i kaminen, ljus och slingor...
 

 
Idag fick vi hem fantastiskt fina Corokia i patinerade lerkrukor och hur vackert blev det inte med en liten ljusslinga i en sådan kruka?
Denna slingan är så liten och skir att den lätt kan placeras på tillsynes tunna växter, viras i buketter, placeras i bordsdukningar och arrangemang av alla de slag.
 
Jag älskar hösten och jag älskar ljuset och myset man omger sig med inomhus då också.
 
Det är det som är höst.
Att få kura skymning med värme, eftertanke, stillhet, ljus och frid som man inte slår sig till ro med på samma sätt om sommaren.
 

 
Och hörrni, jag vågar knappt säga det men en juldukning med sådana här slingor på bordet ihop med lärkgrenar och kottar, granris och diskret vackert pynt i skimrande frostigt vitt..
Hur fint vore inte det...
 
Eller en Allahelgona dukning med slingor, pumpor, bär, mossa och kottar...
 
Möjligheterna är oändliga.
 
Bara var kreativ och njut!
 
 
God höstkväll på Er!
 
Slingorna finns i nätbutiken.

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Men duuuu så fint!
Har skickat ett meddelande till dig. Skulle klicka hem lite jul tänkte jag:)
Ha de fint!
Kram Anna