fredag 19 september 2014

Välkommen helg!

 

 
Höstens sista rosor och en krans i rosa med calluna ljung, benved, kärleksört, lammöron och spansk mossa.
 

 
Hej fredag!
 
Nu väntar jag bara på att solen ska komma fram och värma upp även denna dag med sitt vackra septemberljus och sköna höstvärme.
 
De säger ju att det ska bli kallare och tom markfrost om några dagar så denna helg kan det vara på tiden att ta in frostkänsliga växter som bla olivträd, fikon, pelargoner.
 
Utemöblerna kanske också skulle flytta in.
Känns så definitivt bara att säga farväl till fina dagar då...
 
Hur som helst!
 
Härliga helg välkommen!
 
Ska bli skönt med ett par dagar då hela familjen är hemma innan jag blir "ensamma mamman" igen.
 
Givetvis ska det lagas god mat, men jag klurar lite på vad jag ska hitta på...
 
Min mamma satte en stor korg med äpple utanför dörren här i butiken idag morse så en paj får det i alla fall bli!
 
Kram från mig!


2 kommentarer:

Merja sa...

Underbar krans:)
Trevlig helg!

Systeryster och jag .... sa...

fina saker du gör

...mycket inspiration .. härligt