måndag 15 september 2014

Tips till höstens dörrkransar...

 
Hej Måndag
 och nya fina höstvecka!
 
 
Den här tiden på året vill man gärna hänga något på sin ytterdörr eller hur?
Det ser ju så välkomnande ut med en krans av något slag och höst och vinter är väl kransarnas tid skulle jag vilja påstå.
 
Jag binder gärna kransar av levande material. Det blir så fint och kan varieras i det ändliga.
Dock så är det ju så att det torkar.
 
Därför har jag här ett par förslag på kransar som inte direkt vissnar och även en sån där "färsk" krans, bara för att jag älskar dem!
 
Vackert som inte vissnar är..
 
...de rostiga rosbladen...
 
Fina eller hur?
 
Fick hem nya sådan förra veckan och finns under kategori Trädgård i min nätbutik.
 
Passar exempelvis på en höstkrans och sen är det bara fantasin att skapa loss något med dem...
 
 
 
Här är dock en krans som torkar... 
med lammöron, vit calluna ljung, spansk mossa och hortensia.
En krans som förändrar sig efter hand...
 

Men visst är det fint?!
 

 
En annan krans som aldrig vissnar!
 
En stomme av grenar som vitsprayats och dekorerats med lärk och ett par små fina mässingslöv, även de från min butik/nätbutik.
Mer än så behöver det inte vara tycker jag.
 
Nu ska jag snart iväg till skolan på utvecklingssamtal.
 
Och i butiken har vi ett berg med blommor att snitta och ordrar att packa efter helgen.
Puh...
 
Tusen tack för att ni tar er tid att kika in och förhoppningsvis inspireras!
 
Glad måndag!

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Så vackra kransar..Synd att din butik ligger så långt hemifrån annars hade jag kommit bums o köpt mig en:)
Här ska vi med på utvcklignssamtal snart!:)
Kram Anna

Lorenzas skafferi sa...

Jättefina kransar, blir riktigt inspirerad att fixa några själv! Speciellt den gröna liggandes mot de röda äpplen är underbar :)

Anonym sa...

underbara kransar! Eva