söndag 28 september 2014

Sweet Sunday

 
Sköna söndag med hösten utanför fönstret...
 
Vilsamt och vackert.

 
Höstens färger på nya ljuslyktorna som jag så klart blev lite kär i...
 

 
Jag tycker väldigt mycket om vårt sovrum för det är vitt.
Det vita blir aldrig kallt när man sätter till kuddar, plädar, ljus av olika slag och mixade material och strukturer.
Som EOS fjäderlampan, den blev bara pricken över i och är en drömlampa här inne.
Jag gillar när det blir kontraster, som tex lampan mot Tolix stolen i plåt..
 
Leopardpläden mot det gamla kantstötta vitvaxade bordet.
 
Allt det där som kompletterar varandra för att de är motsatser.
 
Och så vill jag inte ha för mycket saker här.
Inte en massa prylar.
Inte en massa tavlor och foton på väggarna.
Nej jag vill ha det rent och vilsamt.
 Enkelt men med fina detaljer och material.
 
 
Som de blanka lyktorna mot de trådvirade ljusbollarna och de matta vita Enjoy ljusen...
Kontraster.
I like it.
 
 
Hej fina!
 
Ja...
 
Så var det söndag...
 
...med en joggingrunda i skogen som är så vacker nu...
 
Söndag...
 
 med en sockerkaka i ugnen till eftermiddagsfikat...
 
Söndag...
 
med lugn och lite tid över...
 
Det är allt jag behöver av denna dag och så är det.
 
Hoppas din dag är som du önskar!
 
Kram

1 kommentar:

AnnaHelena sa...

Underbart sovrum! Älskar fönstret!

Kram // AH