fredag 5 september 2014

Marockanskt och fredag!

 
God morgon FREDAG!
 
Disig morgon men bästa dagen när man känner att nu väntar en helg och det väntar trevligheter och lite ledighet och god mat och bara allmänt ha det bra och njuta.
 
Denna tiden på året är magisk.
Jag har sagt det så många gånger men den träffar mig i hjärtat varje gång.
Så vackert på ett lite vemodigt sätt eftersom allt gör sitt sista i en final av skönhet och färger.
 
Nu drösslar äpplena i backen och jag har hittills bara använt dem som dekoration och frukt! Men en liten paj får det allt bli snart.



Precis som jag älskar hösten älskar jag att jobba med vackra saker.
Och den marockanska keramiken är väl verkligen det.
Vacker.
 



 
Vad blir det till fredagsmyset idag då?
Jo det blir hemmagjord pizza.
Det älskar barnen och på fredagar är det i princip alltid deras val som gäller.
 
Så hörrni fånga fredagen och njut!
 
Tills nästa gång!
 
Kram!
 
Keramiken är nyhet i nätbutiken

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Älskar den där marokanska keramiken!!
Så fint du har dukat upp med den:)
Hä blir det räksoppa á la Mannerström, inget fusk inte ;-) för de stora och tacopizza för lilla loppan. Hon är inte så jätteförtjust i räksoppa.
Ha en fin helg nu!
Kram Anna

Designe sa...

Såå himla snyggt! Jättefint dukat och med renskinnen där! Så rustikt och fint! Ha en fin helg! Kram :)

Lenas trädgård sa...

Snyggt! Blir nog att handla nåt snart i denna serie, nu har jag ju fått nytt kök, blir säkert jättefint där!
Och ljuset jag fick levererat av dig förra veckan är verkligen vackert. Ser så äkta ut, när det är "tänt" - maken trodde jag glömt släcka ljus i fönstret då jag gått och lagt mig!
Trevlig helg!
Lena