måndag 22 september 2014

Eos featherlamp och sovrumsfix!

 
Hej Hopp!
 
Måndag och ett riktigt höstväder kom det med den!
Brrr...det är nu man får försöka anpassa sig och lägga sommarskor och bara ben åt sidan.
 
Jag har fixat lite nytt i sovrummet.
En liten höstmake-over.
Det är ju ändå så att när sommaren varit så finns det mer tid och lust att fixa inomhus.
Man vill boa in sig känns det som.
Förbereda för mörka nordiska kvällar när det är inne man är mest på sin lediga tid.
 
Ni vet de där ombloggade linnelakanen från H&M Home som man kunnat se här och var under ganska lång tid nu har jag ääääntligen blivit färdig att köpa dem jag med och ja... de är underbara!!!!
 
Bara man drog dem ur sin förpackning så kände man hur sköna de var...
Och så är det så fint när det är så där skrynkligt sömnigt vilsamt avslappnat...
Ja, i alla fall när jag ser det hos andra...haha...
Men nu vänjer jag mig så sakteliga.
För jag tycker det är härligt fint.
Och det känns inte som ett så svårt kapitel faktiskt.
Att tycka om skrynkligt mjukt...
 
Så mitt lilla tips om ni funderar på de där lakanen men inte kommit till skott, köp dem!
 


 
Mera nytt i mitt sovrumsfix är ny taklampa som jag önskat mig ganska länge...
Lite av en drömlampa...
Eos featherlamp!
Nytt överkast pläd från Design By, liksom kudden Design By som skymtar i bakgrunden.
 
Ja mer behövs inte för att det ska kännas nytt.
Man behöver verkligen inte måla om eller tapetsera när det är så lätt att variera sig till vita väggar, som jag faktiskt aldrig tröttnar på.
 
 
Eos Large.
 
Ger ett otroligt mjukt och behagligt intryck.
 
 
Tine K ljuskoppar facett och Enjoy ljus och mina antika ljusstakar som jag heller inte tröttnar på.
Tidlösa enkla.
 




Pläd och lampa finns i min nätbutik.
 
Visst är det roligt att fixa.
 
Jag älskar det.
 
Fin måndag!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Följer din blogg med jämna mellanrum och hittar mycket inspiration här. Nyfiken på vad sängkläderna från HM heter?

Tulipa sa...

Hej!

Sängkläderna heter Linnepåslakanset. Örngotten med volangkant, också 100% linne, köps separat. Linnepåslakanset 599:-/ st innehåller påslakan och ett örngott utan volangkant.
Rekommenderas!

Med vänlig hälsning Mariette

Designe sa...

Såå vackert sovrum ni har och otroligt vackert fönster! Jag har oxå varit sugen på det sänglinnet länge...kanske borde slå till! :)

Anonym sa...

Vilket fantastiskt vackert och rofyllt sovrum!!

Hälsningar
Jessica