tisdag 9 september 2014

Att få avreagera sig lite!


Har ni sett att träden redan börjat anta höstfärger...
Jag blev så förvånad när jag såg dessa färgerna på träden igår...
Tyckte det kändes tidigt...
 
 
Hej!
 
Idag tänkte jag faktiskt inte skriva om hur vackert det är med höst och annat "höstromantiskt".
 
Nej, jag är på ren svenska j.....t förbannad på alla dessa telefonförsäljare!
Det går i perioder men nu ligger de i!
 
Tex, ETT utav dagens samtal...
De ringer från nummerupplysningen och vill att jag "bara" ska bekräfta våra uppgifter där och så läser de det snabbaste de kan och undrar om jag vill komplettera med mobilnummer, e-post osv.
Genast blir jag misstänksam...
Komplettera...Och vad kostar det? För absolut inget är gratis!
 
Det kostar inget med e-posten säger hon.
Men när jag fortsätter fråga så kostar nummerupplysningen närmare 3000 kr.
 
Men det menade hon att vi redan hade.
Ren och skär lögn.
Vi betalar inte för nummerupplysningen men hennes jobb var att se till att vi skulle göra det...
 
 
Blir man tokig eller?!
Allt går ut på att man ska bli inlurad till att säga ja och så låtsas de att man redan har något man inte har.
 
Ahhh..Jag kan säga att skulle man försökt driva butik och inte lagt på luren i örat på de som bara tjatar på och hävdar att man har saker man aldrig sagt man har så hade man inte haft butik för alla pengar hade gått åt till dessa!
 

Jag är verkligen glad att inte ha ett sånt jobb!
Och tjat går inte hem hos mig.
Och när de försöker lura en blir jag såååå arg!
Fattar inte hur man kan jobba på det viset!
 

 
Ja, det var en av baksidorna med att ha eget.
 
Men det kan ju tålas att nämna någon gång också.
Allt är inte rosenrött och kul jämt och ständigt.
Även om mycket är det.
 
 
Kram från mig!


4 kommentarer:

Mejrams! sa...

Känner så väl igen det där från min tid med butik och många var de samtalen! Jag sa alltid till dem att jag inte var intresserad av något de hade att erbjuda och avslutade samtalet. Gav dem aldrig chansen att läsa upp erbjudanden, för trött blev man. Kram Merja

Ekenäsliv sa...

Usch så tråkigt och så fräckt!!!!
Nä, sånt jobb vill man inte ha.
Testade jobbet som telfonförfäljare ii ungdomens dar;-) Jag var typ 22, men det gick inget vidare för mig om man säger så.
"Näää, det fårstår jag att detta inte är något för dig..."
Ha ha ha, jag blev inte långvarig, 4 veckor kanske;-)
Hoppas resten av dan blir bättre nu!
Kraaam Anna

Siw sa...

Hej!
Skönt att höra att fler än jag blir ilskna och då är jag ändå pensionär - störs alltså inte på mitt jobb! Men jag känner mig kränkt av de ringer när som helst både vardagar och lördagkvällar. Har man ingen som helst integritet längre?

Flower of Fame sa...

Så oförskämt. Vi har Nix hemma så det ringer inte så ofta. Men när det gör det blir jag också vansinnig. Kan man inte ha Nix när man har företag? Kram Pernilla