torsdag 8 maj 2014

Försommarfint i skål...

 
Enkelt och försommarfint till kalasbordet eller bara för att det är helg?!
 
Jag tycker, som kanske är bekant för er som brukar läsa här,  om att blanda "köpeblommor" med trädgårdens
 blommor...
Och nu när det börjat växa och gro för fullt där ute i rabatterna så finns det oftast både det ena och det andra att blanda upp med för att göra ett arrangemang.
Jag letade upp en skål ute i antiken som jag tyckte passade, fyllde med oasis och stack sedan ner röda rosor, äppelblom, förgätmigej, lammöron, daggkåpa, fingerört, iberis och prydnadsgräs.
 
Försommar i en skål...

 
Nere vid Antiken och uthuset.
 

 
Idag känns det nästan som sommar igen. Solen värmer och trädgården växer så det knakar efter de senaste dagarnas regn...
 
Kanske dags att skörda lite när man kommer hem och baka en rabarberpaj?
 
 
Majgröna sköna torsdagshälsningar!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Verkligen härligt somrigt!
Tack för tipset om fikonträd, då ska jag skriva upp det på min shoppinglista;-)
Ha en fin kväll!
Kram Anna