söndag 13 april 2014

Rabarberlycka och löparglädje!

 
Rabarberlycka i början av april!
 
Hej!
 
Hoppas ni har en skön helg!
 
Jag hade bestämt mig för att utmana mig själv denna helgen och springa lite längre än jag brukar.
Oftast är mina joggingrundor på ca 8,5 km och då springer jag många gånger i veckan.
Jag är liksom kategorin som längtar efter den där löparlyckan varje dag, men i praktiken och teorin funkar det inte varje dag.
Benen orkar inte VARJE dag att springa, har ju ett rörligt jobb också, men jag mår såååå bra och blir så glad av mina rundor.
Igår satte jag i alla fall mitt personliga rekord i sträcka och det blev 1,5 mil.
Attans vad nöjd jag kände mig efteråt. Jag klarade det, och det visste jag att jag skulle, men att ta sig i kragen och göra det utan backup från någon annan eller annat kräver ändå att man tar sig både tid och känner att nä men nu jäklar får det bli så! Och jag kände mig sååååå stark!!!
Vilken grym känsla det är!

 
Igår hade jag dessa vackra rabarberna med mig hem från butiken.
Och de är inte köpta!
Nej, jag har plockat dem i min mammas trädgård...
 
Sååå fina sååå tidigt!
De har stått och gottat sig mot en varm vägg och tydligen mått prima...
 
Så idag ska jag baka rabarberpaj.
 
Igår blev det även grillpremiär hemma hos oss.
Galet gott!
 
 
På köksbordet igår...
 
 
Trevlig söndag!
//Mariette

6 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Wow, vad duktig du är! 1,5 mil är lååångt! Själv kan jag inte springa efter mitt diskbråck men efter mycket styrketräning så kan jag nu ta mig runt 5 km nån gång ibland i alla fall...
Så gott med rabarber redan, kram Suss

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad bra du är!!! För mig låter det som en dröm att kunna springa 1,5 mil. Sa till maken igår när vi satt ute och fikade och blickade ut över rabarberna att det snart är dags att göra årets första paj. Våra har kommit upp så pass att vi snart kan göra det...och då bor vi längre upp i landet än ni.
Kram,
Regina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilken lycka med färska rabarber längtar att våra i norr ska börja växa nu när snön är helt borta.
HA en fin dag/Kram Theres

Mee and Molly sa...

Åh lyckans dig med rabarber och rabarberpaj som är så gott.
Kram MM

Ekenäsliv sa...

Va, rabarber i april???
Å himmel så gott det lät med rabarberpaj, mmmm.
Hoppas helgen varit fin!
Kram Anna

The Place To Be sa...

Wow bra kämpat!!!

Vad fint du har och vilka rabarber!!! Trodde inte de var "färdiga" redan!

Ha en fin måndag!
Kram Malin