söndag 20 april 2014

Påskafton och Påskdagen


 
Hej!
 
Hoppas ni har riktigt sköna påskdagar!
 
Här har vi sannerligen haft det med en massa kalas och god mat och fika och påskmys.
 
Idag firade vi Olivias födelsedag, som infaller på onsdag, dagen innan vår resa till New York.
 
Det var strålande väder för att sitta ute och avnjuta födelsedagsfika så det fick det så klart bli!
 

 
Jag hade bakat lite gott. Olivia gillar kladdkaka så det var hennes önskemål till tårta.
Körde en favorit i repris och gjorde Kolakladdkaka.



 
Jordgubbsbiskvierna med vit choklad var såååå goda.
 Recept kommer imorgon.
Kärleksmums och kladdkaka finns i receptkategorin här på bloggen sen tidigare.
Dumlekakor är också galet goda och kolasnittarna med Daim var en hit även de))!
 
Vi blev mätta på fika om man säger så...
 
 

 
En solig påsk är väl det man drömmer om så det var riktigt skönt att det blev så i år!
 


 
När gästerna kom fick det bli en snabb liten ommöblering för alla ville ju sitta ute, förutom barnen som var nöjda att sitta under tak, så det möblerades snabbt om!
Jag som fixat och grejat med platserna..haha... Brukar vara så...
Tur det är flexibelt.
 

 
På påskafton blommade det så här vackert uppe hos svärmor där vi firade kvällen med kusinerna som var hemma på besök...
 

 
God påskbuffè och traditionsenlig brasa blev det...
Alla kusinerna hade på förmiddagen målat ägg som var bordsdekorationen...
 

 
En söt liten Alice bygger koja i vårsolen medan killarna spelar fotboll...
 
 
Och så dessa fina fjädrar som lyser upp påsken hos så många i träd och buskar. Det tycker jag är fint!
 
Nu ska jag rusa ut i köket.
Grillen går varm och snart dags för påskdagsmiddag.
 
Kram från mig!

3 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Lite gott... Det var ju massor med godsaker på de faten!
Här har vi firat äldste sonen som fyller år idag. Kram Suss

Mamma C sa...

Oj, vad mycket gott det var till födelsedagsfikan. Ha en fin sista påskdag nu.
Kram Mamma C

Malin`s Diner sa...

Härligt våriga bilder med mycket glädje. Glädje kan jag tänka mig att det blir mer av i NY. Härligt! Ta en Cosmopolitan för mig också.

Kram kram