måndag 14 april 2014

Mot påsken!

 På bordet i sovrummet...
 
 
Hej Påskveckan och Påsklovet!
 
Mitten av april redan och det går med raketfart mot vår spännande resa som tar sin början nästa vecka... Vi planerar för fullt med det tekniska och praktiska!
 
Men först ska vi förstås fira påsk!
 
Jag har haft fjädrar framme i flera veckor nu så det som kommer till denna veckan i pyntväg är lite ägg i risen också
och så förstås härliga blommor!
 
Annat påskpynt är jag inte så mycket för numera.
Enkelt är ofta vackert i mina ögon.
 
 
 
Som ett olivträd i en Tine K kruka, här på fönsterbrädan i sovrummet...
Det tycker jag är snyggt ihop med lite genomskinliga glasvaser, kanske med en fjäder i..., ljuslyktor, och här även en Iris Lights. (som vi fått bra påfyllning av nu! Hittas både i butiken och nätbutiken)
 
 
Mitt gamla halvmåneformade antikvaxade bord brukar få frågor, men det är inte till salu. Det är snett och vingt och slitet och har använts av den tidigare ägaren som arbetsbänk men jag bara älskar det))!
 
Lite blommor och några ljusstakar sen är man hemma!
Kaminspegel är även det en favorit!
 


 
Tine K krukorna finns även de i nätbutiken.
 
Igår gjorde vi en såååå god rabarberpaj!
Recept kommer! För den rekommenderar jag verkligen!
 
Ha en god måndag!
 
Kram!

Inga kommentarer: