onsdag 12 februari 2014

Favoriter och projekt...


 
Man har sina favoriter...
 
Som min ljuvliga Tine K lampa.
 
Sen jag tog hem den i slutet av november så har den bott i tre olika rum!
Det måste betyda att jag ändrar om en del, även om jag ofta tycker att allt ser ut som det brukar och det tycker jag är lite trist.
Jag älskar förnyelse och variation!
 
Nu står den på ett bord här i stora rummet ihop med två andra favoriter, Sturehofs kruka och marockansk skål i vitt...
(kaminspegel PB Home)
 



Annat inredningsprojekt just nu är att jag håller på att skaffa mig en egen skrivbords/arbetshörna på nedervåningen.
Sitter annars alltid med datorn och jobbet vid köksbordet så det ska bli skönt.
Ett skrivbord är därför nu målat svart och ska inta sin lilla plats i "biblioteket" (vi har inga böcker direkt där längre, det är mer kontor, läsrum, genomfartsrum, men innan omtapetseringen var det murrigt brunrött, böcker osv....kan faktiskt sakna den där tapeten ibland!)
 
 
Idag har vi fixat inresetillstånd till USA.
Lite meckigt när man inte gjort det förr... (och stor skillnad på vad du kan få betala för det också!).
Men härligt var det när man löst det och Welcome to the Unites States dök upp.
 
Samma lyckokänsla som när man tryckte på köp biljett dök upp!
 
Ha en fin dag!
 
Här snittar vi blomster för fullt inför Alla Hjärtans!
 
Kram!
 
(Lampa och vit marockansk keramik min nätbutik)

Inga kommentarer: