söndag 30 juni 2013

Söndag, bortresta barn och annat...


 Nystädat igår med nya blommor och nytt doftljus Magnolia Blossom från PB Home...
Känslan av nystädat toppat med blommor och ljus slår aldrig fel!
 
 
Hej på Er!
 
En söndag här med både regn och sol.
Inte det bästa vädret helt enkelt.
 
Igår for bägge barnen till Stockholm för att bo hos kusinerna en vecka.
Och så tomt det kändes.
Ville knappt åka hem efter jobbet för jag saknade dem redan så mycket så det var bättre att jobba))!
 
När jag väl kom hem så var det faktiskt någon annan som väntade på mig och så kändes det lite bättre...*haha*...
Det är liksom aldrig så att bägge barnen är borta en vecka samtidigt så det var en ovanlig tomhetskänsla!
 
Idag har dock varit en dag som nästan var som innan man fick barn...
När man åkte på utflykt ensamma. När ingen sitter där bak och undrar om vi inte är framme snart, om vi inte ska åka hem, ingen som bråkar...
Det vanliga som syskon gör.
 
Bla blev det en tur till Sjöaredsspelen och sen mot Halmstad och bla Tylösand.
 
Så ja, även om jag saknar dem massor så känns det lite mysigt ändå...
Och jag vet ju att de har så roligt och verkligen såg fram emot detta.
Sen så funkar ju SMS och telefon funkar utmärkt!
Så jag tror veckan kommer att trilla på snabbt ändå...
 
Imorgon kör jag igång med bakningen inför Knäredsdagen som är på lördag.
Med andra ord är det fullt upp för mig veckan som kommer.
 
Lördagen på Knäredsdagen innebär att vi har servering på gården, precis som de två senaste åren denna dag.
Det har varit riktigt trevligt och roligt och mycket folk och full fart.
 



 
 
Ett par nya möbler som kommit fram i butiken sista dagarna.
 
Den svarta byrån med öppningsbart ovanlock och nya vita porslinsknoppar blev färdig efter stängning igår...
 
Det vackra vita hörnskåpet med guldmålade detaljer kom hem i onsdes...
 
 
Nu ska jag inte svamla mer.
Dags att förbereda lite för middagen ikväll  och köra städning ovanvåning!
 
 
Ha en fin fin söndag!
 
Kram
 M

2 kommentarer:

Asienia sa...

Kocham jaśmin!

Anonym sa...

Tack för dina inlägg:)))) och passa på och njut bara vuxna..