måndag 10 juni 2013

Lite mera trädgårdsrunda...

 
Ett drömväxthus...
 
Nu får ni hålla tillgodo med några bilder från Instagram.
 
För här på Bostället Sköna Ting utanför Munka Ljungby, som vi passerade på slutklämmen hem under Trädgårdsrundan igår, så åkte bara telefonen fram...
 Kanske för att vi köpte en varsin blyklump här,...*haha*....
 
Här har vi en liten tjusig butik som verkligen andas ro, vackert, enkelt, sammanbunden färgskala och mycket enhetligt och fint...
En liten grön oas bland de böljande fälten...
 


 
Nedan ett par bilder på trädgårdsdekorationer från Villagatan i Ängelholm.
Här bodde ett par som hade en makalös utsikt över Rönne å, en stor fin trädgård med stora ytor och mycket egen konst som skapats med tyg, nål och tråd...
 
 
Här fanns många dockor på pinnar, tygrevor i parasoll, vimpelspel och annat.
Det är så roligt att se folks kreativitet och skapelser.
Man blir mycket inspirerad av både det ena och andra.
 
Denna var vacker där den stod utmed ån och fladdrade med kjolarna i vinden...
 


På väg ut fastnade mitt öga på dessa fina rosor i svart med mjukt böjbart nät som kjolar undertill...
 
En trädgård ska pimpas till med kul eller vackra saker.
Det säger också mycket om den som bor där...
Och visst har trädgårdsmänniskor en förkärlek för prylar?
I lagom dos är det pricken över i tycker jag.
Att pynta är kul!
 
 
Nästa gång jag är i dessa krokar måste jag till Hedentorps Plantskola, som också ligger häromkring.
Det är några år sedan jag var där och det var sååååå fint...
Man måste ju ha saker att se framemot också.
(Liv som har plantskolan med sin man finns på min länklista och där heter hon Tusenfröjd)
 
 
Hoppas ni har lika soligt och fint som vi har i Halland.
En riktigt härlig sommarkväll.
 
 
Må så gott!


2 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Underbart växthus!
Och svart, det är alltid snyggt till det gröna i trädgården! Stilfullt!

Kram // AH

dammråttor och rabarber sa...

Vilket vackert ställe! /Lisa