onsdag 19 juni 2013

Inför midsommar...


Svensk sommar när den är som bäst...
När smultronen är solvarma, när det blommar för fullt i dikeskanter och på ängar, när marken är solljus och gräset är grönt och vindar och vatten är blått och underbart milt...
 
Igår var en sådan dag.
 
Idag är det råkallt och regnigt...
 
De svenska kontrasterna som också hör detta land till.
 


 
Så här söta midsommarkransar kan man förstås beställa hos mig.
 
 
Idag blir det bla förberedelser för midsommar.
Vi ska sitta i vårt nya uterum så även om jag hoppas på en stor sol så regnar vi i alla fall inte bort den dan om vädret skulle vara på fel sida.
 
Givetvis ska det intas midsommarbuffè med allt vad den bör innehålla.
 
Ska bli så mysigt att träffa gamla goda härliga vänner.
 
Kram!

5 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbara sommarbilder :)
Jag hoppas på att midsommar kommer visa sin bästa sida (vem gör inte det) med underbart väder!
Stor kram tilldig.
Jessica

AnnaHelena sa...

Perfekt att ha tillgång till ett uterum så att man inte blir så väderberoende! Sverige är ju Sverige, och ja, det regnar ju lite då och då... :-)

Söta kransar!

Kram // AH

Anonym sa...

Supersöta kransar! Bra med ett uterum så man är skyddad av regnet. Jag kommer att sitta själv på mitt uterum och är också skyddad om regnet kommer.

Varm kram Renate

Jenny sa...

Vad fint du har! Jättehärliga bilder!

Trevlig midsommar,
Jenny

Ekenäsliv sa...

Underbara bilder från sommaren när den är som bäst!
Önskar dig en skön o härlig midsommarhelg!
Kram Anna